המכירה הינה לגופים ויחידים מורשים בלבד, לאחר אימות זיהוי

המכירה הינה לגופים ויחידים מורשים בלבד, לאחר אימות זיהוי

בלוג

מהי ידית הסתערות ארגונומית ולמי היא מיועדת?

ידית הסתערות היא אביזר טקטי מבוקש מאוד, היא מותקנת על רובה ומשפרת משמעותית את יציבות האחיזה של היורה בנשק. כאשר בעל הנשק אוחז ברובה באופן המותאם למבנה גופו, הוא מסוגל להשתמש בו לאורך זמן מבלי לחוש כאב או לחץ על השרירים ובעיקר – מצליח לשלוט בנשק בצורה מיטבית ולקבל תוצאות ירי מדויקות מאוד. האחיזה הזאת מתאפשרת בזכות התקנת ידית ארגונומית נוחה, שמעניקה למשתמשים בה יתרונות ברורים בשעת הצורך.

מה זה ידית הסתערות ולמי היא מתאימה?

ידית הסתערות היא אביזר שניתן להתקין על מסילה שנמצאת על הנשק כמו כוונת השלכה או ציין לייזר ולרוב היא מהווה חלק מאביזרי נשק נוספים כמו כוונות, חגורות מיוחדות ופריטים אחרים שיש בהם שימוש קבוע, בין אם באמצעות “הלבשה” על הנשק, בלבישה על הגוף או בהצמדה לביגוד טקטי. כיום, הלוחם המודרני מצויד במגוון עזרים שונים, לכן שחשוב שכל אחד מהם יאפשר לו לנוע בחופשיות ולא יגביל את השימוש בכל אביזר או פריט אחר שהוא נעזר בו.

אביזרים ייעודיים לנשק וביניהם ידית הסתערות, מאפשרים למשתמשים בהם למקסם את יכולותיהם ולהפיק את המירב.

בזמן קרב מאתגר ובמיוחד כאשר מדובר בלוחמה ממושכת, יש משמעות אדירה למתח שבו נמצאים השרירים של הלוחם וליכולת שלו לתפקד לאחר שבועות של פעילות אינטנסיבית, ממש באותה הרמה של המוכנות ומהירות התגובה כמו בתחילת הלחימה.

היתרונות של ידית הסתערות ארגונומיות בלחימה ממושכת

כיוון שהרובה כאמצעי לחימה חייב להיות במצב ובמנח המותאמים לירי או לתמרון בכל עת, חשוב שנוחות האחיזה בידית ההסתערות של הרובה תהיה גבוהה מאוד ותאפשר, בין אם במנוחה או תוך כדי תנועה – תפעול מהיר, יעיל ונוח גם של יתר האביזרים.

ידית הסתערות ארגונומית מדגם RVG של חברת Magpul, בעלת אחיזה אנכית, מתאימה לחיילים וללוחמים שצריכים להפגין שליטה אופטימלית בכלי הנשק שלהם, גם כאשר תנאי השטח מאתגרים וקשים מאוד. מלבד יציבות האחיזה שהיא מעניקה, המשקל שלה כמעט ואינו מורגש ולכן היא אינה מכבידה על לוחמים שחייבים לשאת נשק למשך תקופה ארוכה.

באופן דומה גם ידית אחיזה קדמית קצרה מדגם AFG מקלה על מאמץ השרירים של הלוחם, כאשר יתרונה העיקרי הוא בקומפקטיות שלה והתאמתה המושלמת למדפסים שונים של רובים.

מלבד התרומה של ידיות ארגונומיות למזעור העייפות שחשים לוחמים הנמצאים בתקופות לחימה ממושכות ואינטנסיביות, יתרונן הוא גם בכך שהן משפרות את תפקוד שלהם לאורך כל התקופה, בין היתר:

  1. ידיות הסתערות מסייעות לשיפור דיוק הירי – בזכות אחיזה יציבה המותאמת למבנה היד האנושית.
  2. הידיות מפחיתות את התזוזה האוטומטית – משמע הרתע שחווה היורה בכל ירייה, מה שתורם ליכולת השליטה שלו בנשק ולתחושת הביטחון בעת השימוש בו.
  3. יכולת תמרון ומעקב מטרות – יכולת לתמרן בין מטרות ולעקוב אחר כמה מטרות בצורה מדויקת, תוך מעבר מהיר ללא איבוד הפוקוס.

מקסימום יציבות באחיזה בנשק: מקסימום תוצאות ירי

בין התכונות החשובות שלוחם צריך שיהיו לו, הן היכולת לירות על מטרה נעה או נייחת וכן היכולת לתמרן גם באזורים מורכבים מאוד ובתנאי שטח ומזג אוויר מאתגרים במיוחד.

קרקעות משתנות, לחימה בשטחים סגורים, קרבות אינטנסיביים שנמשכים שעות וימים ארוכים ברצף – כל אלה הם רק חלק ממה שחיילים צריכים להתמודד איתם באופן יום יומי, כאשר תוצאות הירי שלהם בשדה הקרב חייבות להיות מקסימליות.

ידית הסתערות ארגונומית מסייעת ללוחם לדייק בירי, זאת בזכות השימוש בשרירים כשהם במצב רפוי ונינוח ובמניעת מצבים פיזיים כמו הזעה או רעידות, הנובעים בעיקר מעייפות, מתח ומאמץ יתר.

המשמעות בפועל היא, שהרובה נותר יציב ובטוח ביד היורה, עד כדי שהלוחם יכול להיעזר בידו השנייה שאינה אוחזת בנשק, לכל פעולה אחרת שהוא צריך לבצע – ומבלי לחשוש להפיל את הנשק או מהחלקה שלו.

ידית הסתערות עם נוחות שימוש שמאפשרת ללוחם להיות במיטבו בשדה הקרב

הידיות של חברת Magpul למעשה בנויות בהתאמה אופטימלית לשרירי גופו של הלוחם ולאופן שבו הוא נע בתוך סביבת הלחימה שבתוכה הוא נמצא, לכן היא ממזערת את המתח הפיזי שהוא מייצר במשך תקופת הלחימה, מאפשרת ירי ללא הפעלת לחץ על היד ומונעת שחיקה של הרקמות, רעידה או הזעה.

נוחות השימוש בידית הסתערות איכותית כזאת, הופכת אותה לאביזר אידיאלי לשימוש גם במקביל לאביזרי נשק אחרים – ובכך מסייעת ללוחם להתייעל על פי הצורך והתפקיד שלו, תוך העלאת יכולות הלחימה האישיים בשטח למקסימום.

תוכן עניינים
ידית הסתערות
הסל שלי

אנו משתמשים בעוגיות כדי לשפר את החוויה שלך באתר האינטרנט שלנו. על ידי גלישה באתר זה, אתה מסכים לשימוש שלנו בעוגיות.

המכירה הינה לגופים ויחידים מורשים בלבד, לאחר אימות זיהוי

וואטסאפ
1
שלום👋
איך נוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן