המכירה הינה לגופים ויחידים מורשים בלבד, לאחר אימות זיהוי

המכירה הינה לגופים ויחידים מורשים בלבד, לאחר אימות זיהוי

בלוג

מהי כוונת השלכה אופטית לנשק ארוך/קצר?

אם אתם רוכשים כלי נשק אישי, לא תוכלו לפסוח על האביזרים הנלווים, בהם נרתיקים, פאוצ’ים, מחסניות וכוונת השלכה. הכירו את הכוונות המתוחכמות של המותג המוביל Trijicon.

כמו בארה”ב ובאירופה ולאור המצב הביטחוני באזורנו, הביקוש לרכישת נשק אישי בישראל, נמצא במגמת עלייה. מלבד אנשי כוחות הביטחון, גם אזרחים מוציאים כיום רישיונות לנשק ורוכשים אקדח או אפילו נשק ארוך, להגנה אישית.

אביזרים לנשק

שימוש בכלי נשק, כלומר, היכולת לשאת אותו על הגוף בנוחות ולתפעל אותו בצורה הנכונה והבטוחה ביותר, מחייב הצטיידות באביזרי עזר.

מדובר במגוון רחב של אביזרים ועזרים לכלי נשק. ניתן למצוא בהם רצועות המאפשרות את נשיאת כלי הנשק על הכתף, נרתיקים להחזקת הנשק על הגוף המתחברים לחגורה או לרגל, פאוצ’ים למחסניות ועוד.

לצידם, ניתן לשדרג את ציוד הלחימה האישי, בידיות או בקתות משופרות, באמצעים אופטיים, בכוונת לנשק קצר, פנסים טקטיים, שכפ”צים וקסדות וכן באביזרים לאימוני ירי במטווח, כמו אוזניות ומשקפי מגן.

אין ספק שמגוון האביזרים לנשק משפרים בעשרות מונים את היכולת שלכם לירות, להילחם ולהגן על עצמכם בצורה הטובה ביותר.

כוונת השלכה אופטית

אחד האביזרים החיוניים לתפעול נשק, היא כוונת השלכה אופטית (הידועה גם בשם red dot), שניתן להרכיב על אקדח או על נשק ארוך. כוונת ההשלכה, המבוססת על סיב אופטי, מרכזת את קרני האור בנקודה אליה מכוונים ומספקת תצוגה דיגיטלית של מדדים רלוונטיים.

כוונת ההשלכה מבוססת על קולימטור (מקבל בעברית), מכשיר אופטי המנתב קרני אור ליצירת תמונה, המוקרנת על זכוכית שקופה, המאפשר דיוק, מהירות ויעילות בירי על מטרות שונות, גם בזמן תנועה וגם בתנאי תאורה בעייתיים.

ניתן למצוא כיום גם כוונות השלכה המאפשרות עבודה במצבי תכנות שונים, עם שתי עיניים פקוחות,  במטרה להתאים את התפקוד שלהן לצורכי המשתמש ולמרחקי ירי שונים, לכלי  נשק שונים, או לתנאי סביבה ותאורה משתנים.

כוונת השלכה אופטית לעומת כוונת ברזל

לעומת כוונת ברזל, כוונת השלכה מאפשרת התכווננות מהירה יותר על המטרה. כוונת ברזל מורכבת  משני מישורים, קדמי ואחורי. כדי “לרכוש” את המטרה, העין המכוונת צריכה לעבור דרך שני חורים, תוך הכנסת המישור הקדמי למרכז המישור האחורי.

בכוונת השלכה אופטית יש מישור אחד, בו מופיעה נקודה אדומה ובולטת, מה שמאפשר גמישות והשגה מהירה יותר של המטרה.

בנוסף, כוונת השלכה מאפשרת, כאמור, שמירה על שתי העיניים פקוחות בעת הירי ועל שדה ראייה מקסימלי, ללא הצורך לעצום עין כדי לכוון, בעיקר לטווחים ארוכים. בכוונת ההשלכה, הנקודה האדומה מאפשרת התבייתות מהירה על המטרה, תוך אפשרות לקשר עין עם כלל הזירה.

טכנולוגיית הנקודה האדומה, מאפשרת בנוסף, כוונון וירי מהירים גם בחשיכה או בתנאי תאורה גרועים, מאחר שהנקודה האדומה מושלכת אל המטרה, גם בתנאים כאלה.

Trijicon Reflex: מה צריך לדעת ברכישת כוונת לנשק ארוך או קצר?

ברכישת כוונת השלכה, יש לוודא שהיא מיוצרת בטכנולוגיות ומחומרי גלם, המבטיחים עמידות בזעזועים, באבק וברטיבות ובעלת יכולת תפקוד בכל מצב.

יש לוודא את נוחות הממשק, שיכול לכלול מתגים או מקשים, מסך מגע, חיי סוללה וכדומה, בהתאם לדגם הכוונת.

הכוונות האופטיות לנשק שלTrijicon

​​הכוונות האופטיות לכלי נשק מבית המותג האמריקני Trijicon, מבוססות על האיזוטופ טריטיום ועל סיבים אופטיים. בין מוצרי המותג, לצד כוונות השלכה (Trijicon Reflex), ניתן למצוא גם כוונות מגדילות (VCOG ACOG,) כוונות ברזל זרחניות, המיועדות לאקדחים ומתאמים מבית Trijicon: MRO  לנשק ארוך ו-RMR למגוון אקדחים. 

כוונות מגדילות: ACOG, VCOG

  • Trijicon ACOGכוונת ACOG היא כוונת קרב אופטית מתקדמת אשר מיועדת למערכת נשק M4. מדובר בטכנולוגיה המשלבת תאורה כפולה תוך שילוב של טריטיום זוהר עצמי שמאיר את נקודת הכוונת גם בחושך מוחלט וסיבים אופטיים שמכוונים באופן עצמאי את עוצמת הבהירות בהתאם לתנאי האור הסביבתי.
  • Trijicon VCOGכוונת VCOG היא כוונת צלפים טלסקופית, בעלת מנגנון הגדלה משתנה, המיועדת לקליעה למרחקים ארוכים וקרבות קרובים. עשוי ממבנה אלומיניום איכותי, עמיד ביותר בעל זכוכית מעולה שמספקת צבע ובהירות יוצאי דופן.

השימוש בכוונות השלכה מבית המותג Trijicon מתבצע ביחידות המובחרות של צה”ל. ,Trijicon ACOG כוונת קרב אופטית מתקדמת המגדילה פי 4, משתמשים בצבא על רובי סער, בשלוש גרסאות.

לשלוש הגרסאות של הכוונת לוח שנתות על העינית, שנועד לאמוד מרחקים, לחשב תיקון סטייה ולייצב את הנשק והכוונת במקביל לקרקע. כל הכוונות מצוידות במכסה “כוורת”, למניעת החזרי אור.

תוכן עניינים
כוונת השלכה
הסל שלי

אנו משתמשים בעוגיות כדי לשפר את החוויה שלך באתר האינטרנט שלנו. על ידי גלישה באתר זה, אתה מסכים לשימוש שלנו בעוגיות.

המכירה הינה לגופים ויחידים מורשים בלבד, לאחר אימות זיהוי

וואטסאפ
1
שלום👋
איך נוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן